Dişhekimi Tarkan Fenercioğlu

Smile. Have you ever noticed how easily puppies make human friends? Yet all they do is wag their tails and fall over. ~Walter Anderson, The Confidence Course, 1997

Erişkinlere diş teli kolaylığı


Artık erişkinlerde de ortalama 35 yaşına kadar ortodonti (çapraşık dişlerin tedavisi) tedavisinin yapılabildiği bildirildi. 
 
Eğitim ve Sağlık Muhabirleri Derneği, Türk Tabipleri Birliği ve İstanbul Dişhekimleri Odası’nca düzenlenen sağlık bilinci ve medya toplantısında, dişhekimliğindeki son gelişmeler hakkında konuşuldu.Odada gerçekleştirilen toplantıda konuşan İstanbul Dişhekimleri Odası Yönetim Kurulu üyesi Prof. Dr. Serdar Çintan, son 15 yıldır materyallerin gelişmesi sonucu, dişhekimliği cerrahisinin geldiği noktaya dikkat çekti.

Implantın (çeşitli işlemlerden geçirilen titanyumun kök formu şeklinde kaybolmuş dişin yerine çene kemiğine vidalanması) genç ve orta yaşta dişlerini kaybetmiş ve hareketli protez kullanan kişilere sanki kendi dişleri varmış gibi bir konfor sağladığını anlatan Prof. Dr. Çintan, ancak ithal edilen bu materyallerin çok pahalı olduğunu söyledi. Bir implantın fiyatının 500-600 dolar düzeyinde olduğunu ve üzerine kaplanan porselen benzeri maddelerin maliyeti artırdığını vurgulayan Prof. Dr. Çintan, bu nedenle Türk toplumunda herkese uygulayamadıklarını kaydetti.

Günümüzde erişkinlere de ortodonti tedavisi uygulanabildiğini ifade eden Prof. Dr. Çintan, şunları söyledi: “Eskiden ortodonti tedavisinin yaşı vardı. 11-13 yaşına kadar yapabiliyorduk. Artık erişkinlere ortalama 35 yaşına kadar bu tedavi yapılabiliyor. Şeffaf ya da arkadan geçen teller olası rahatsızlıkları ortadan kaldırıyor. Çocuklarda tellerin kalma süresi 1-3 yıl iken, erişkinlerde bu süre 3-4 yıla kadar çıkabiliyor.”

Konuşmasında “Adhesiv” diş hekimliği konusunda da bilgi veren Prof. Dr. Çintan, “Adhesiv adlı dolgu maddesi sayesinde artık dişin sadece çürük bölümü alınarak, dolgu yapılıyor. Oysa eskiden sağlam bölümün de büyük kısmını almak zorunda kalıyorduk” dedi.

Türk halkının yüzde 90’ının ağzında çürük bulunduğunu, bu nedenle de önleyici, koruyucu dişhekimliğine yönelindiğini kaydeden Prof. Dr. Çintan, çocukluktan itibaren doğru fırçayla doğru fırçalamanın öğretilmesi gerektiğini vurguladı. Diş eti hastalıklarında genetik, diyabet ve sigaranın etkisi bulunduğuna da işaret eden Prof. Dr. Çintan, herkese şikayeti olmasa bile altı ayda bir doktora gitmeleri, dışarda yemek yiyenlere de 20 dakika boyunca şekersiz çiklet çiğnemeleri önerisinde bulundu.

KAYNAK
www.osmanaskar.com

Sorularınız için aşağıdaki formu doldurunuz:

Filed under: Ağız ve Diş Sağlığı

153 Responses - Comments are closed.

  1. zeynep says:

    ben 15 yaşındayım
    hemen hemen 3 aydır
    sol yanak kısmımda ağrılar var
    ağızımı açmakta zorluk çekiyorum esnerken ve yemek yerken de zorluk çekiyorum ayrıca yemek yerken ses çıkıyor benim ağzımda kapanma sorunu da var bunun için diyarbakırda tedavi görüyorum bana bir gece plağı ve kas gevşetici bir ilaç verildi 3 gündür kullanıyorum bunun bir faydası olmazsa hangi tedavileri görürüm

  2. burçin says:

    slm!! estetik braket ve metal braket arasında ki ortalama fiyat farkı nedir??? ve 16 yaş bu tedavi için geç bi yaş mı?? bilgilendiriseniz çok sevinirim teşekkürler!!!!

  3. melek 24 says:

    tel takmak ıstemıyorum ama dıslerım vıyaduk gıbı help help

  4. ahmet says:

    merhaba tarkan bey ben ahmet 19 yaşındayım dişlerime tel taktırmak istiyorum sadece ön dişlerimin arasında yaklaşık 1 santimlik bi aralık var buda konuşmalarımı etkiliyor ve yemek yerken zorlanıyyorum eger dişime tel taktırırsam ortalama ne kadar süre duracaktır. Bide ortalama maliyeti ne olucaktır çünküü madi açıdan çok iyi degilizde ilginize teşekkür ederim en yakın zaman da cevap yazarsanız çok sevinirim teşekkürler

  5. veysel taşdemir says:

    merhaba ben 23 yaşındayım dişlerim ice dogru yamuk tel taktırmak istiyorum ne zamn düzelir ve fiyatını ögrenmek istiyorumm saygılarımlaa

  6. gizem says:

    mrb ben gizem 16 yaşındayım 2 hafta önce tel taktırdım ve benim 4 dişimi çektiler.Açık olan yerler kapanır mı çok endişeliyim.

  7. saliha says:

    merhaba tarkan bey doktorum dişlerime tel takmam gerektiğini söledi 13 yaşındayım üst dişlerimin birinin üstüneden tekrar diş geliyor kaç yıl tel kullanmam gerekir

  8. duygu says:

    tarkan bey,

    merhaba..

    yrın alt dişerime tal takılacak üst dişlere 4 ay sonra takılacakmış.

    damağım çok dar olduğu için ilk önce damağa bişey takılacakmış genişlemesi için çok korkuyorum 23 yaşındayım bu yaşıma kadar korkudan gidemedim

    damağıma takılacak şeyden sonra yemek nasıl yiyeceğim ayrıca o nasıl takılacak kafayı yemek üzereyim valla:((

    yardımlarınız için şimdiden teşekkürler

  9. k7 says:

    arkadaslar ben lingual tedavi istiyorum. yasim 28. isim geregi gorunur sekilde metaller pek uygun dusmez. ankarada lingual tedavi uygulayan bir yer var mi? ben ankarada sirf seramik braket takacak bir ortodontist bile bulamadim. bana bir bilgi verebilir misiniz?

  10. ERTUGRUL says:

    ÇİGDEM ARKADAŞA KATILIYORUM
    MUTLAKA YAPTIRIN YANE TAKTIRIN BENDE 20 YAŞINDAYIM KULLANIYORUM FAKAT HİÇ MANİSİ YOK
    SONRA KEŞKE DERSİNİZ AMA ZAMAN GEÇMİŞ OLUR 2 SENE SONRASINA YATIRIM YAPIN

  11. ertugrul says:

    çigdem arkasdaşa katılıyorum 1-2 sene sonra keşke demekdense şimdiden yaptırın benımde yaş 20 bende yenı takdırdım şimdi 2 sene sonrasına yatırım yaptım diyorum
    sizde zaman kaybetmeyın

  12. naz says:

    selamlar
    24 yaşındayım 2 aydır ortodontik tedavi görüyorum. üst ön 4 dişimde şeffaf (seramik) braketler var alt kısım ve üst geri kalan kısım metal.
    Tedaviden son derece memnunum. Çevremde geçmişte seramik braketkullanan arkadaşlarım da var. Seramik, metale göre biraz daha kabarık duruyor evet fakat 2-3 hafta içerisinde dudak ve ağız yapısı onun şeklini alıyor o şekilde kapanmaya başlıyor. Tümü seramik olsaydı nasıl olurdu bilemiyorum ama şu an herşey normal irite edici bir görüntü söz konusu değil. 2 aydır seramik olan braketlerde atma da olmadı. saygı ve sevgiler..

  13. black_white says:

    mrb…
    öncelikle böyle bir siteden insanları bilgilendirdiğiniz için tşkler… cevap atarsanız çok memnun olurum……
    bnm problemim alt 4 dişimde çarpıklık var, üst köpek dişlerim biraz ileride ve damağımda darlık var. şu an 16 yaşındayım 10-12 yaşları arasında takıp çıkarıbilen aparey tedevisi uyguladım ama tam bilinçli olmadığımdan tedavimi aksattım. tekrar doktora gittiğimde bana 2 seçenek sundu 1.si ya 4 azı dişim çekilecek sabit braket takılacak 2.si ya da boyunluklu braket takılacak. bn 2sini de istemedim. her gün teknoloji gelişiyor yeni birşeyler icat ediliyor acaba benim durumumda birisi için daha kolay ve uygulanabilir bir tedavi mümkün mü?? çok tşk ederm

::: CONTACT ME :::

Aşağıdaki e-mail, telefon ya da Skype aracılığıyla bana ulaşabilirsiniz. Daha detaylı bilgi için BURAYA TIKLAYINIZ.
[ENGLISH] You may contact me via the e-mail, phone or skype info below. For more detailed information please CLICK HERE.

Email: tfenerci@gmail.com

Tel: + 90 (216) 350 16 23

GSM: + 90 (532) 576 85 62

Skype: tfenerci

Contact Form

Patients’ Reviews

I was so delighted with last years results I returned this year again for further treatment. Very pleased with new crown. Highly recommended. Thank you Tarkan. Bobbie B. (Ireland) Other Reviews

Blog Stats

  • 295,389 hits
