Dişhekimi Tarkan Fenercioğlu

Smile. Have you ever noticed how easily puppies make human friends? Yet all they do is wag their tails and fall over. ~Walter Anderson, The Confidence Course, 1997

Diş fırçalamanın püf noktaları


Bilim adamları, dişleri uzun süre ve sert şekilde fırçalayarak daha çok bakteri öldürüldüğü inancının yanlış, dişleri bu şekilde fırçalamanın zararlı olduğunu bildirdiler. Dişlerin sert şekilde fırçalanmasının diş minesine ve etine zarar verebileceğini belirten Heasman, bakterilerin belirli bir süre içinde öldüğünü, dişlerin bu süreden daha uzun ve sert şekilde fırçalanmasının olumlu etkisinin bulunmadığını, hatta zararlı olabileceğini kaydetti.

Araştırmada 16 değişik diş fırçalama kombinasyonunun etkisi incelendi. 30, 60, 120 ve 180 saniye ile 75, 150, 225 ve 300 gramlık basınçları kombine eden bilim adamları, gönüllülerin basınç ve süreyi ölçmek için bilgisayara bağlı diş fırçaları kullandığını belirttiler. Her uygulamadan sonra diş plağının ne kadar temizlendiği ölçüldü. Araştırma sonucunda, ideal sürenin 2 dakika ve dişlere uygulanan en uygun basıncın 150 gram olduğu ortaya çıktı. Sürenin kolaylıkla ölçülebileceğini kaydeden bilim adamları, basınç konusunda emin olmayan kişilere en uygun tekniği diş hekimlerinden öğrenmeyi, dişleri çok sert fırçalamamayı, diş ipi kullanmayı ve dişleri günde en az bir kez fırçalamayı önerdi. Bilim adamları, deneyin elektrikli diş fırçalarıyla yapıldığını, fakat sonucun normal diş fırçaları için de geçerli olduğunu söylediler.

KAYNAK
www.osmanaskar.com

 

Filed under: Ağız ve Diş Sağlığı, Sağlık

9 Responses

  1. cerkeskizi says:

    merhaba yeğenimle kavga ederken ön dişime vurdu ve ön dişim hafif sallanıyor ben ortadontik tedavi gödüm üç yıl dişlerimde tel vardı korkuyorum ön dişim düşer diye kanama yok plastik plakam vardı ön dişim yamuktu düzelmişti ama yeniden eski halini aldı zaten yamuktu bir de üstüne sallanıyor ama aşırı değil korkumdan plakamı taktım hem düzelir diye şimdi daha da sallanıyor ve çok acıyor uyuyamıyorum
    ne yapmayılım doktor?
    saygılarımla

  2. edaaa says:

    selam ben 22 yasında bir kızım, 2 ay önce genel bakım için doktora gittim ve ağzımımn rötgenini çektirdi sonra röntgeni inceledi ve bende hafif diş eti çekilmesi olduğunu söyledi, aynı gün dişlerimi temizledi ve dişlerimi düzenli fırçalıyor diş ipiylede temizliyorum ama bu aralar dişlerim çok hafif sallanıyor sizce ne yapmalıyım 22 yasındayım bana sunu ye bunu yeme şöyle yap falan diyin nolur harfiyen uyucam dişlerimi seviyorum ve erken yasta kaybetmek istemem
    düzenli yapmam durumunda dişlerim sallanmayan bir duruma gelemez mi yasım 22 lütfen acil cevap bekliyorum çok teşekkürler, başarılar..

    Dişhekiminizi tekrar ziyaret edip bu şikayetlerinizi anlatabilirsiniz. İnternet üzerinden yardımcı olabileceğim bir konu değil malesef.

  3. yasemin says:

    iyi günler ben 4.4.2007de kaza gecirdim üst dislerim sallaniyor.doktora gittim disime soguk bir sey sürdü ve ve bana dedi daha disleriniz ölmemis,ileriki zamanda disler yerine oturucakmis,ama dislerim cok sallaniyor korkuyorum ve agriyor.sizce sallanan dis tekrar yerine otururmu ve ileride bir sorun olmazmi.tesekkürler…

    Eğer sallanma azalmıyorsa dişhekiminizi düzenli aralıklarla ziyaret edip bir de ona göstermenizi tavsiye ederim.

  4. Kokuyu siz mi alıyorsunuz? karşınızdakiler mi? genelde ağız kokusu olanlar kendilerindeki kokuyu farketmezler. Fırçalamyı günde iki kez yapmanızı öneriyorum ve dişhekiminize görünmenizi. Çünkü başka birçok sebepten ağız kokusu olabilir.

  5. simin says:

    merhaba ben simin dişlerimi günde bir kez fırçalıyorum ama ağzım hiç fırçalamayanlardan daha çok kokuyor.Bunun sebebi nedir ve ne yapmalıyım ?? teşekkür ederim..

  6. Qaan says:

    merhaba, banu hanım. Görmeden birşey söylemek çok zor. Porselen dişler koku yapmaz ancak dişeti ilişkisi iyi değilse, arada biriken artıklar koku yapabilir. tabi iyi bir ağız bakımı şart. bunu iyi yapıyorsanız, o zaman yapılan protezi görmek lazım. randevu almak isterseniz, sayfanın üst kısmında kontakt bilgilerim var.
    sevgiler

  7. banu azap says:

    sayın tarkan fenercioğlu hocam yıllardır dişlerimden çekmiş biri olarak size aslında yönelticeğim çok sorum var.faka bunların en önemlilerinden biri yani beni çok rahatsız eden porselen dişim.20’lik dişimin yanındaki dişin yanı (özür dilerim dişin ismini bilmiyorum tam olarak yanlış söylemekte istemiyorum) 2-3 sene önce kanal tedavise görmüş dişim ağrımaya ve koku yapmaya başladı bende özel bir diş hekimine gittim oda dişimin filmleri çekti kesti ve üstüne porselen diş yaptı yapıştırdı ve etime otutturdu.hatta diş etim çizgi halinde morardı.şimdi dişim ağrı yapmasada çok koku yapıyor.bir doktora daha gittim ve dişi çıkardı kesti tekrar yapıştırdı diş ipi kullanmamı söyledi kullanıyorum düzenli fırçalıyorum fakat yinede koku yapıyor bu sorunuma bir çare bulursanız çok sevinirim.saygılaramla…

  8. oğuz says:

    çok iyi ama çok iyi bir site sizden bir isteğim olıcak siteye fen ödevlerini de yapınız lütfen herkese tavsiye edeceğim

Leave a Reply

::: CONTACT ME :::

Aşağıdaki e-mail, telefon ya da Skype aracılığıyla bana ulaşabilirsiniz. Daha detaylı bilgi için BURAYA TIKLAYINIZ.
[ENGLISH] You may contact me via the e-mail, phone or skype info below. For more detailed information please CLICK HERE.

Email: tfenerci@gmail.com

Tel: + 90 (216) 350 16 23

GSM: + 90 (532) 576 85 62

Skype: tfenerci

Contact Form

Patients’ Reviews

I was so delighted with last years results I returned this year again for further treatment. Very pleased with new crown. Highly recommended. Thank you Tarkan. Bobbie B. (Ireland) Other Reviews

Blog Stats

  • 295,389 hits
